Monday 20 September 2010

Norr, Norrut, Norge!

Sitter i ett regnigt Oslo och väntar på att få gå på planet som ska ta mig till nordliga Norge, närmare bestämt Tromsö.

Jag har hört att det ska vara fint, så när min vän Erica frågade om jag inte ville komma upp ett par dagar kunde jag inte nej. Gillar ju att resa och jag har aldrig varit så långt norr ut. Tromsö ligger norr om Sverige.

Jag tog med mig lite kurslitteratur på resan för att ha och slå ihjäl dessa väntetimmar på flygplatsen. Men väl här inser jag att jag inte vill stirra ner i en bok, det är alldeless för mycket intressant folk som passerar här; en kille som reser med en 19" rackserver under armen eller kvinnan klädd i turkos sparkdräkt?!

Väderleksrapporten visar just nu 8 grader och uppehåll i Tromsö, och jag hoppas det håller i sig. Erica och Johan har lovat vi ska bestiga en närliggande topp om det är bra väder.

Glömde ta en bild ute vid incheckningshallen, ska göra det på hemvägen, det var riktigt fint.

No comments: